11
®
AKTIVITY
1. Někdo dává dětem v hodině
německá jména
a děti se tím cítí víc v realitě. K tomu lze využít kar-
tiček se jmény. Německé„Spitzname“ nemusí nijak korespondovat s českým.
2. Vlastnoručně vyrobená
jmenovka
(se závěsem kolem krku nebo jinak) určitě přidá žáčkovi na
pocitu důležitosti.
3.
Seznamování:
Wie heißt du? Ich heiße…
Děti chodí po třídě (jsou jako na letním táboře) a sezna-
mují se s novými kamarády.
4.
Wie geht’s?
Děti chodí po třídě, zdraví své kamarády a ptají se, jak se jim daří.
Wie geht es dir? / Wie geht´s? Danke, gut. Und dir? Prima.
5.
Dialog s míčkem
– děti sedí v kruhu, hází si hadrový míček a ptají se:
Hallo, wie heißt du?
Ich heiße Peter.
Und wie geht’s?
Danke, gut.
Poté hodí míček dalšímu a vedou nový dialog.
6. Společně si zazpívejte rytmickou veselou
písničku s pozdravy:
Guten Tag, hallo, wie geht’s?
Píseň je možné použít i na úvod každé hodiny jako veselé vzájemné pozdravení.
Text:
Guten Tag! Guten Tag! Hallo, wie geht’s?
Guten Tag! Guten Tag! Hallo, wie geht’s?
Danke! Prima! Gut! Danke! Prima! Gut! Danke! Prima! Gut!
Tschüss! Auf Wiedersehen!
https://www.youtube.com/watch?v=hTYGKcvEPOw