Background Image
Previous Page  11 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 36 Next Page
Page Background

11

®

AKTIVITY

1. Někdo dává dětem v hodině

německá jména

a děti se tím cítí víc v realitě. K tomu lze využít kar-

tiček se jmény. Německé„Spitzname“ nemusí nijak korespondovat s českým.

2. Vlastnoručně vyrobená

jmenovka

(se závěsem kolem krku nebo jinak) určitě přidá žáčkovi na

pocitu důležitosti.

3.

Seznamování:

Wie heißt du? Ich heiße…

Děti chodí po třídě (jsou jako na letním táboře) a sezna-

mují se s novými kamarády.

4.

Wie geht’s?

Děti chodí po třídě, zdraví své kamarády a ptají se, jak se jim daří.

Wie geht es dir? / Wie geht´s? Danke, gut. Und dir? Prima.

5.

Dialog s míčkem

– děti sedí v kruhu, hází si hadrový míček a ptají se:

Hallo, wie heißt du?

Ich heiße Peter.

Und wie geht’s?

Danke, gut.

Poté hodí míček dalšímu a vedou nový dialog.

6. Společně si zazpívejte rytmickou veselou

písničku s pozdravy:

Guten Tag, hallo, wie geht’s?

Píseň je možné použít i na úvod každé hodiny jako veselé vzájemné pozdravení.

Text:

Guten Tag! Guten Tag! Hallo, wie geht’s?

Guten Tag! Guten Tag! Hallo, wie geht’s?

Danke! Prima! Gut! Danke! Prima! Gut! Danke! Prima! Gut!

Tschüss! Auf Wiedersehen!

https://www.youtube.com/watch?v=hTYGKcvEPOw