12
®
IN DER SCHULE
TÉMA 3
AKTIVITY
1. Téma je vhodné využít ke kinetickým hrám a nácviku pokynů.
Cvičení TPR
(Total Physical Respon-
se) – kdy děti vykonají to, co bylo řečeno:
Geh ans Fenster. Komm zur Tafel. Setz dich an den Tisch.
Zeige dein Bild.
Pokyny zadává učitel.
2. Pro hru
Co je to?
použijeme Kouzelnou krabici a Vláček. Pokud žáci zatím neznají aktivně neur-
čitý a záporný člen podstatných jmen, volíme dialogy pouze s jednoslovnou odpovědí
Ja/Nein
.
3.
Kreslicí diktát
– to je něco, na co budou děti pyšné a co je povzbudí. A když za něj dostanou
známku nebo jiné hodnocení (samozřejmě to nejlepší), budou moci se o svou radost podělit i se
svými rodiči.
VÝRAZY K OSVOJENÍ
die Taf
el
der St
uh
l
das Fenst
er
der Schr
ei
btisch
der Ti
sch
die T
ü
r
das Bild
die Landkarte
die CD
das B
ü
cherregal
die Uhr
die
Sch
achtel
POKYNY
Učení pokynů se doporučuje formou vět. Je nezbytné, aby
učitel od počátku důrazně používal podstatná jména se členy,
i když je žáci zatím neumí aktivně použít. Tím, že je slyší, si je
ukládají do paměti a navyknou si na ně jako na přirozenou
součást jazyka.
VĚTY
Was ist das?
Das ist der / die / das…