Anglická DIDA - page 8

8
®
• VLÁČEK
– Sedíme v kruhu (nejlépe na koberci). Hromádku karet položíme na víko od krabice nebo
tác (to bude vláček) – obrázkem dolů. Jeden po druhém bereme kartu, položíme před souseda
a ptáme se.
Nejprve –
What is it?
Další kolo –
Is it a…?
, aby odpověď byla kladná.
V dalším kole tak, aby odpověď byla záporná.
A potom už namátkově kladné a záporné. Děti si tento postup rychle osvojí a potom mohou hrát ve
skupinách. Jak se rozšiřuje slovní zásoba, tak na vláčku roste náklad.
Máme-li více sad karet, mohou tyto hry pak
hrát ve skupinách
a učitel jen monitoruje jejich práci.
Tak se nácvik stává intenzivnějším. Nicméně, v této počáteční fázi výuky je opravdu nutná důsledná
kontrola výslovnosti. Proto je
monitorování
skupinové nebo párové práce velmi náročné.
• KRESLICÍ DIKTÁT
– podle naučeného tématu, diktujeme názvy obrázků, kombinace s čísly a bar-
vami. Pro kontrolu máme karty na magnetické tabuli, nebo je tam při zpětné vazbě naskládají
děti.
• SLOVNÍ SPOJENÍ
– spojíme karty z různých témat, např.
barva+věc/číslo+věc/číslo+barva+věc
. Na
zemi/stole jsou rozházeny barvy/čísla a obrázky, děti podle diktátu hledají dvojice karet. Diktují
děti.
• PRVOTNÍ „ČTENÍ“
– děti nečtou slova, ale obrázky poskládané do slovních spojení typu
barva+věc/číslo+věc/číslo+barva+věc
.
Podvědomě si samozřejmě osvojují psanou podobu slov.
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...28
Powered by FlippingBook