Reakce na potřeby z výuky,
oblíbenost u dětí

Seděla jsem v mateřské školce v takovém tom malinkém křesílku a dívala se na děti, jak cvičí. Pozvala mě moje kamarádka, paní učitelka, abych se na něco podívala. Pozorovala jsem ty malé prcky od 3 do 6 let, kteří se po očku dívali na mě, tu cizí paní.

Naproti mně stála tříletá modrooká blonďatá holčička, kroutila si lemem sukýnky a pozorovala mě. Z ničeho nic došla ke mně, vysoukala se na můj klín, vzala mě za ruce, obtočila je kolem pasu a svými drobnými prsty mě hladila po dlaních. Něco mi šeptala do ucha. Byla jsem tak dojatá její bezprostředností, že jsem jen tiše polykala slzy. Takovou holčičku jsem si vždycky přála…

Děti docvičily a spěchaly zase za nějakou jinou činností. Jeden chlapeček maloval na tabuli indiána a děti s napětím hleděly, co z jeho kresby vyjde. Byl starší a tak ty mladší trochu poučoval.

Měla jsem v kabelce jenom pár našich obrázků v mini verzi z České obrázkové abecedy, a tak jsem si řekla, že je vyzkouším. Sedla jsem si na koberec, obrázky na něm rozložila a čekala na reakci.

Otočilo se jedno dítko, pak druhé a další. Pokynula jsem jim, že mohou jít za mnou. Za chvíli se už všichni přehrabovali obrázky a začali jsme si povídat…

Pokud jakákoliv učební pomůcka vyvolá bezprostředně komunikaci dětí, zvídavé otázky a jejich přirozenou touhu po učení, je to tak správně.

Proto naše pomůcky NOVADIDA testujeme i v neznámém prostředí, abychom získali okamžitou bezprostřední reakci. Ta totiž nelže.

Didaktické pomůcky NOVADIDA netvoříme od stolu. Spolupracujeme s aktivními učiteli z praxe, kteří učí více než 15 let.

Řídíme se selským rozumem a nepodléháme módním trendům.

Každá didaktická pomůcka byla nejprve vytvořena samotným učitelem jako důsledek jeho potřeb z výuky. V nakladatelství, díky větším možnostem, upravujeme pomůcky profesionálně a necháváme je vyrobit ve velkém nákladu pro stovky dalších škol.

Jsme v pravidelném kontaktu se školami a testujeme si reakce dětí na obrázky i na metodu výuky.