Nová DIDA 1 - page 5

Úvod
5
®
ÚVOD
5. Rostliny a plodiny
6. Živočichové
7. Doprava
8. Rok, škola, domov, zdraví
Milé kolegyně a kolegové,
dovolte nám, abychom Vám představily novou didaktickou pomůcku, která se jmenuje
NOVÁ DIDA 1. Předkládaná didaktická pomůcka je určena pro děti předškolního věku
a pro žáky 1. třídy základní školy.
Didaktická pomůcka odpovídá novým požadavkům na vzdělávání, které současná doba
přináší, a koresponduje s Rámcovými vzdělávacími programy jak pro předškolní vzdělávání, tak
pro základní vzdělávání. Své poznatky žáci zdokonalují a upevňují v oblastech Dítě a svět pro
předškolní vzdělávání a dále Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a jeho svět pro základní
vzdělávání.
Didaktická pomůcka je rozdělena na část obrazovou a část textovou. Obrazová část obsahuje
velké demonstrační karty (22 x 32 cm) – 20 ks a malé demonstrační karty (17 x 22 cm) –
180 ks. Textová část obsahuje textové karty (6,5 x 22 cm) – 400 ks. Dále je rozdělena tematicky
podle jednotlivých probíraných témat a obsahové náplně probíraného učiva:
1. Jaro
2. Léto
3. Podzim
4. Zima
Texty jsou psány velkými tiskacími písmeny, takže jsou snadno využitelné i v preprimárním
vzdělávání. Obrazová část je zpracována akademickou malířkou paní Zdeňkou Krejčovou, která
velmi milými a laskavými kresbami celou pomůcku doplnila.
Lze zcela jistě konstatovat, že prostřednictvím této didaktické pomůcky můžete naplnit u žáků
téměř všechny klíčové kompetence, které RVP PV i RVP ZV vyžadují. Zejména pak kompetenci
komunikativní a také kompetenci k učení i řešení problémů. Příručka pro učitele, kterou držíte
v ruce, Vám napoví, jak s touto pomůckou zacházet. Nastíní i jednotlivé vyučovací metody
a organizační formy práce, které lze využívat při manipulaci s touto pomůckou. Chtěly bychom
Vám, učitelům, prostřednictvím této didaktické pomůcky usnadnit práci zejména v tom, že
pomůcka je flexibilní a lze ji využít v mnoha předmětech. U dětí rozvíjí především tvořivost
a kooperativním, skupinovým i párovým učením lze snadněji naplňovat kompetenci sociální,
personální i občanskou.
Vzhledem k tomu, že daná pomůcka má bohaté mezipředmětové využití, její manipulací
rozvíjíte dovednostně-praktické činnosti žáků, činnostní a zážitkové učení tak, jak to po nás
vyžadují současné vzdělávací trendy.
Přejeme Vám zajímavé a kreativní učení.
Mgr. Dagmar Hemelíková
Mgr. Jana Komárková
Mgr. Jana Žouželková
autorky
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...52
Powered by FlippingBook