Děti a technika

V dnešní době se nepodaří děti před vlivem techniky a jejím užíváním ochránit. Je to součást každodenního života a dříve nebo později se s ní děti seznámit musí. Jde jen o to, regulovat dětem míru a způsob užívání technických „hraček“, především tak, aby na jejich úkor nedošlo k zanedbávání jiných složek rozvoje, zejména komunikačních, pohybových či manuálních. „Pokud dítě využívá technické hračky na úkor rozvíjení obratnosti, povídání si a čtení z knih, vyrábění různých předmětů – pochopitelně tyto schopnosti nejsou  rozvíjeny a jejich vývoj se může opozdit.

Konec konců je to vidět u dětí při vstupu do školy, kde se poslední lety zvýšil počet dětí s logopedickými vadami a s omezenou slovní zásobou,“ varuje doktorka Nováková.

Aby se děti nestaly spíše obětí pokroku a technických možností, je nutné kompenzovat s nimi používání technického vybavení manuálními činnostmi, čtením a vyprávěním. Rodiče často nemají dostatek času a možností shánět a připravovat vše potřebné. Proto jim NOVADIDA připravila ucelenou Krabici pro prvňáčka, kde najdou nůžky, pastelky, voskovky, vodovky, kelímky na vodu, podložky a spoustu dalších pomůcek, které mohou využít ke společnému tvoření.

Kniha Pohádka za pohádkou zase obsahuje klasické české pohádky, převyprávěné tak, aby se dětem dobře poslouchaly, a doplněné otázkami, aby si o nich dospělí mohli s dětmi snáze povídat. Společně strávený čas rodičů a dětí je nenahraditelný, a sebedokonalejší obrazovka nezprostředkuje vřelý dotyk a vřelé slovo.